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Exhibition/Installation & Sculpture

* Damien Hirst

by @artnstory 2014. 1. 30.

http://art.nstory.org/entry/Damien-Hirst-1

 

http://www.whitecube.com/exhibitions/beyond_belief/

Damien Hirst

Damien Hirst’s wide-ranging practice – installations, sculpture, painting and drawing – has sought to challenge the boundaries between art, science and popular culture. His energy and inventiveness, and his consistently visceral, visually arresting work, has made him a leading artist of his generation.

Hirst explores the uncertainty at the core of human experience; love, life, death, loyalty and betrayal through unexpected and unconventional media. Best known for the ‘Natural History’ works, which present animals in vitrines suspended in formaldehyde such as the iconic The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living (1991) and Mother and Child Divided (1993), his works recast fundamental questions concerning the meaning of life and the fragility of biological existence. For Hirst, the vitrine functions as both window and barrier, seducing the viewer into the work visually while providing a minimalist geometry to frame, contain and objectify his subject. In many of the sculptures of the 1990s, such as The Acquired Inability to Escape (1991) and The Asthmatic Escaped (1992) a human presence was implied through the inclusion of relic-like objects: clothes, cigarettes, ashtrays, tables and chairs. That implied human presence became explicit in Ways of Seeing (2000), a vitrine sculpture with a figure of a laboratory technician seated at a desk looking through a microscope. The more celebratory work Hymn (2000), a polychrome bronze sculpture, reveals the anatomical musculature and internal organs of the human body on a monumental scale. Hirst is equally renowned for his paintings. These include his ‘Butterfly Paintings’, tableaux of actual butterflies suspended in paint, or in Amazing Revelations (2003), for instance, he arranged thousands of butterfly wings in a mandala-like pattern. His ‘Spin’ series are made with a machine that centrifugally disperses the paint steadily poured onto a shaped canvas surface, while his ‘Spot’ series have a rigorous grid of uniform sized dots. Recently, he has explored photo-realism in the ‘Fact’ paintings.

Damien Hirst was born in 1965 in Bristol, UK. He lives and works in London and Devon. He has participated in numerous group exhibitions including Into Me / Out of Me, P.S.1 Contemporary Art Center, New York (2006), In-A-Gadda-Da-Vida, Tate Britain, the 50th Venice Biennale (2003) and Century City, Tate Modern (2001). Solo exhibitions include Astrup Fearnley Museet fur Moderne Kunst, Oslo (2005), Museum of Fine Arts, Boston (2005) and Archaeological Museum, Naples (2004). He received the DAAD fellowship in Berlin in 1994 and the Turner Prize in 1995.






영국 White Cube Gallery에서 열린 전시회"Beyond Belief"...2007.6.1~7.7
데미안 허스트는 매튜 바니와 함께 컨템퍼러리 아트의 선두주자.
그의 작품은 크게 '창조'와 '파괴'의 구조로 삶과 즉음의 가장 에센셜한 단면을  드러내고있다.
그의 말처럼, 삶이 소중함은 죽음에 대해 더 잦은 생각을 하게 한다. 죽음의 두려움으로 질병에 대해 알아보고,,, 해골, 질병이 퍼져있는 조직세포를 보여주고, 치료할 수 있는 알약의 이미지까지.

940억이랍니다, 이 작품이. 놀랍지않습니까?
미술사학자  Rudi Fuchs 의 말대로, 그 해골에서 사람들은 죽음의 슬픔이나 허망함에 경도되기 보다는 죽음의 영예를 안은 듯한 느낌마저 받을지도 모르겠다.


1965년 사생아로 출생
엔서니 도페이 갤러리에서 처음일을했고, 당시 예술계의 움직임을 피부로 직접 확인하는 작업.



2006년 6월 런던 소더비 경매에서 약 180억에 낙찰.


이렇게 많은 약을 먹어도 죽음을 피해갈 수 없다는 ...




시체머리와 사진도 찍어보고, 죽음을 향해가는 삶의 관점에 관해 고민.
삶&죽음(BLACK&WHITE)(웃는 얼굴&우는 얼굴) 삶과 죽음에 관한 고민.

작가는 자신이 어떤 이야기를 하는지 알고 있는 겁니다.표현방식은 과학.
과학과 미술 사이에 있는 지식을 모두 다루고 있다.
생물학, 해부학, 병리학.



The physical impossibility of death in the mind of someone living


"천년" 동안 지속되었다는 이야기.

1991년 데미안 허스트가 1200만원을 주고 산 상어가 포름알데히드 속에.
찰스 사치는 이 작품을 1억을 주고 샀고, 2005년 이 작품의 가격은 125억.






잭슨폴록의 액션페인팅과는 차별이 있다.
하지만, 신나는 작업이다.


동그란 점의 의미는 알약으로 다른 작가들의 동그란 점과는 다른 의미를 전달하고 있습니다.
'아팠던 기억'-그에게 알약은 치유의 의미입니다.

The Virgin Mother
출산실에서 아기의 출산 장면을 사진으로 찍어내듯이 사실적으로 그린 장면부터 2005년 8월 태어난 그의 막내아들의 출산장면을 그린 작품들이다. 이들은 탄생의 기쁨과  함께 그 과정에서의 찢겨짐과 흘리는 피를 묘사함으로써 관객들에게 '탄생'이라는 추상적인 단어를 구체화시키며 사실적으로 대면하게한다. 출산한 여성이 아닌 객관적인 남자의 시선으로.




데미안 허스트는
인간이 겪는  경험에 대한 핵심의 불확실성에 대하여 탐색했다. : 사랑 죽음 삶 충실 예상치못한 배반과 자유로운 매체.

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